økoferie vandreferie vandring sundhed pilgrimsvandring
samarbejdspartnere

– Kom på Detox med solskinsmad!

Solskinsmad slanker og afgifter

Hvis du vil spise ”detox” og vægt-reducerende måltider er Solskinsmad en utrolig hurtig vej til slankhed og høj energi.
Ved at indtage dagens måltider som beskrevet nedenfor, vil de fleste tabe sig eller afbalancere deres vægt ret hurtigt.

Du vil mærke ændringer allerede efter få dage, når du vel at mærke holder dig til det beskrevne og drikker tempereret vand mellem måltiderne.

Solskinsmad er en nem og ret ”smertefri” metode – altså uden for mange afgiftningssymptomer (hovedpine og træhed) og uden abstinenser og trang til søde sager.

Afgiftningen er hovedsagelig en udskillelse af syre fra vævene. Men også udskillelse af tungmetaller og anden forurening, som kroppen hovedsagelig har oplagret i fedtvævet.

Når du spiser basedannende mad, som den her beskrevne, har kroppen ikke behov for at danne fedtvæv til at oplagre affaldsstoffer i. 

Hvis du vil spise udelukkende basedannende mad, kan du udelade feta og brød. For den som gerne vil tabe i vægt, er det altid bedst at udelade mælkeprodukter og brød under enhver form – også knækbrød! Spis i stedet Solris!

Solskinsmad - trin for trin klik her


Varm mad!

Nogle mennesker har det bedst med varm mad, især når vejret er køligt og om vinteren. Det er vigtigt at mærke efter og følge sine fornemmelser mht. hvad der bekommer den enkelte bedst!
Det er nemt at lave varm solskinsmad. Du bruger den samme salat, som til den friske solskinsmad. Kom den blandede salat i en gryde. Tilsæt et par skrællede kartofler, græskar, evt. lidt små røde linser, 1 sp tørret oregano, 1 sp. spidskommen, frisk peberrod, frisk ingefær el. hvidløg og fyld op med koldt vand. Hvis du har god tid, kan du lade suppen varme langsomt op – det giver den bedste smag – ellers koger du blot det hele op og lader det simre i 20-30 min. Server med det samme tilbehør som til den friske salat. Lad de spisende selv om at tilsætte fedtstof og salt + evt. anden smagstilsætning. Brug f.eks. grønne friske krydderurter. Servér Solris til suppen.

Mange mennesker trives godt med både lidt varmt og lidt kold mad til samme måltid.

Husk dog, at en af de bedste måder at bevare og evt. genoprette et sundt helbred er den gamle sandhed om ikke at putte for meget i sine tarme! Altså: småt men godt! Og jo mere du tygger og jo mere spyt, der kommer med ned ved hver mundfuld, des hurtigere bliver du i topform!